fredag 21 december 2012

Strax är det jul, här i vårt hus!

Idag ska vi klä julgranen och fixa och dona - vi ska ha vår första jul här i huset. 18 pers. 3 från min sida och resten från Grefvens. Folk undrar hur jag ska orka - vad är det jag ska orka? Grefven städar och fixar, alla familjer tar med lite maträtter - det enda jag har gjort är köpt julklappar till syskonbarnen (gjordes via nätet innan bebis) och slagit in dem. Kanske att jag bakar något men annars tar jag det ganska lugnt. Tänkte duka ett långbord men annars gör alla andra allt inför julen och jag matar bebis.

Fin uppdelning där ;-)

7 kommentarer:

  1. Jag längtar ihjäl mig att få träffa det lilla underverket. Hälsa henne så gott!

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen när som hälsar hon. Gästrummet är snart färdigt.

    SvaraRadera
  3. Men vad mysigt med stor-jul i huset! :)
    Vi kommer också gärna och hälsar på någon dag om vi får. Det är ju så mycket nytt vi vill träffa och se!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo: Ni är såklart välkomna ni med, vi är hemma. Hör av er så bestämmer vi nåt. Kram

    SvaraRadera
  5. Helt rätt, lite knytis, och Jesus stall var väl inte helt dammfritt... bara njuta, mysa och umgås!

    SvaraRadera