måndag 7 oktober 2019

Punktering

I fredags när jag hade lämnat av Brita på skolan visade det sig att jag hade fått punktering på bilens ena bakdäck. Inte bra. Inte roligt heller för den delen. Inte det minsta. Det är första gången för mig och jag blev grymt stressad - jag hade ju dessutom en tid att passa som jag fick ringa och avboka. Ja, och det ösregnade. Såklart. Ringde Grefven medan tårarna rann och fick lite guidning i den käcka pumpgrejen vi har i bagaget. En pappa stannande och hjälpte mig att pumpa upp däcket och så åkte jag långsamt ned till Einarssons bil och lämnade in den så någon ifrån verkstaden kunde se över däcket. 

Henry lekte glatt med bilarna där och efter en stund kom verkstadsmannen ut och lämnade över bilen - en stor metallspik var tydligen boven i dramat. Henry fick en liten leksaksbil och så åkte vi iväg och unnade oss en riktigt lyxig frukost och sedan köpte vi nya skor. Knallrosa skulle han ha 💕










2 kommentarer:

  1. samma här... sonen fick verkligen kämpa, skruvarna så hårt dragna... men vi hann till simhallen med sexåringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hela sidan hade spruckt:
      http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/10/ordsprak-fem-pa-fredag.html

      Radera