onsdag 3 april 2019

Löpning cross - jag vågade!

Jag har ju, i sann 40-års kris, anmält mig till både Göteborgsvarvet och ett maraton i år - trots ett års uppehåll och en kropp som har ont överallt. Jag har däremot inte kommit igång med löpandet ännu men ikväll kom jag ett steg närmare iaf! 

Jag åkte till Friskis och hängde på kvällens löppass där - de skulle köra cross vilket betyder att de skulle fokusera på styrka och stannade därför då och då i löpningen för att göra olika styrkeövningar. Riktigt jobbigt men också väldigt nyttigt och för mig som helt ny och dessutom långsammare än en snigel så var det skönt att ledaren tog god hand om mig, utmanade de andra och sporrade mig till det jag klarar av. 

Jag mår bra av att utmana mig att våga mer!

2 kommentarer:

  1. wow, maraton är för långt för mig och mina tår, men har kommit runt tio GötebordsVarv.

    SvaraRadera