lördag 23 mars 2019

Jag hittade mig själv i Jönköping

Ja, så sa jag faktiskt när jag ringde hem idag. Tidigt imorse gick jag upp och körde till Jönköping för att delta i en inspirationsdag på Friskis. Det var kul att vara tillbaka i Jönköping, det var ju där jag utbildades förra året. Shoppade lite nya Friskisbandanas och ett par skivstångshandskar - man vill ju inte få valkar 🤪





Står och kollar på en av deltagarna i IW-salen och tycker att jag känner igen henne när hon kommer fram och frågar om jag kan visa henne hur man knyter sin bandana. Det visar sig att vi inte har träffats förr men ju mer vi pratar märker vi att vi är i stort sett samma person; vi gillar 50-tals looken, vi sjunger och pratar i IW-salen, har samma typ av ledarstil, samma typ av pass (intervall och soft), samma låtar och vi båda känner att vi hittat vår soulmate. Så kul! 

Dagen i sig var också bra, mycket repetition iom att jag nyss gick utbildningen men också lite nya tips och idéer och jag gick därifrån väldigt inspirerad. 

Samtidigt som jag var på Friskis pågick en bokträff med ett gäng bloggare/instagrammare mm så jag mötte upp några av dem efteråt - jag skulle nämligen sno med mig en av dem hem. Johanna har kommit ned från Stockholm och stannar hos oss över helgen - så kul att äntligen få ses igen och tjata (och se på film). Det är tre år sedan vi sågs sist men allt flöt på som att det var alldeles nyss. Så skönt med sådan vänskap 💚 Vi drack Prosecco och såg Book Club.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar