tisdag 1 januari 2019

Hur gick det med målen 2018?

Det är årets första dag och traditionen bjuder att jag ska kolla över mina "löften" för 2018 och se vad som blev av och inte.

Målen för 2018:

* Klara att springa 35km - det blir ju inte alltid som man tänkt. Knäna orkade inte riktigt med löparåret 2017 och därför blev 2018 ett löparår med långa uppehåll. Kanske har jag sammanlagt sprungit 35 km i år men längsta sträckan var 10km på nyårsafton - då var knäna okej men höften värkte efteråt. Jag hoppas på bättring 2019.

* Ge mig på olika träningsutmaningar (swimrun, söka till Friskisledare mm) - jag blev Friskisledare, något av det bästa jag gjort! Iom det har jag såklart utmanats träningsmässigt (jag har iaf testat nya träningsformer). Det blev inget swimrun och jag genomförde inte ICA-klassikern men jag är ändå nöjd.

* Hitta på saker med familjen - det tycker jag att vi gjort, ibland har det bara varit jag och Brita men det tycker jag räknas för det är bra för oss. 

* Fortsätta med allt kulturellt (bio, teater, bokklubbar mm) - absolut! Jag har varit mycket på bio och hoppas kunna fortsätta så. Teater blir det kanske inte så mycket men minst en pjäs har jag sett. Bokklubbarna tuffar på och där utmanas jag i läsningen. Jag har varit på utställning och föreläsning om Jane Austen, sing-alongs, musikalhyllningar, Ravelli-föreläsning och en live podd. Mycket kultur har det blivit och jag hoppas 2019 

* Jobba på att vara snäll mot mig själv - här kan jag fortsätta jobba med mig själv i all evighet men jag tycker jag varit ganska snäll mot mig själv. Ibland. Typ. 

* Försöka ha mer tålamod med Brita - tra la la... Ja, det står på listan 2019 också. Nja, vet inte riktigt om jag lyckats där. 

* Umgås med min man - det var jag duktigare på 2017 men tar nya tag 2019! Iom att jag börjat jobba heltid, leda på Friskis och har en massa bokklubbar så har det gått ut över stackars Grefven, men då kan det ju bara bli bättre :-)

* Hitta på saker med Henry som är mer Henryanpassade - det har jag gjort. Tror jag. 

* Få tummen ur med mina projekt - sy saker, renovera läshörnan, måla krukrummet mm. - Ähm... ja just det ja. Nja, jag har inte målat krukrummet men jag har renoverat läshörnan iaf :-) Jag sydde ett örngott till Brita och så har jag lagt upp gardiner och byxor. Det räknas :-)

* Vara aktiv, röra på mig och må bra - oh ja, det här målet har jag definitivt klarat av. Heja mig!

* Försöka tänka mer ekonomiskt - ha ha ha ha ha ha! Vem skrev in det här målet egentligen? 

* Läsa massor av böcker och göra annat som får mig att må bra - jodå, jag har gjort mycket som jag mår bra av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar