söndag 16 december 2018

När det bara hopar sig i huvudet

Idag var tanken att julpynta men se, det går bara inte. Flera gånger har jag varit på väg ned i källaren för att hämta upp julpynten men på väg dit ser jag hela tiden olika saker som behöver fixas, städad undan eller flyttas på och så hamnar jag någon annanstans istället. Jag känner ett starkt behov av jullov redan nu (fyra arbetsdagar kvar!) så jag kan få röja i vårt hem. Jag måste bara jobba på att mannkan ta ett rum i taget lite då och då och attman inte måste göra allt samtidigt. Det blir så mycket i huvudet och jag blir övermäktad och vet inte var jag ska börja... Vi har så fruktansvärt mycket grejer och det behöver rensas ordentligt, jag vet att vi har hur mycket som helst som kan slängas alt. skänkas bort. 

Bring on the ledighet, säger jag. Här ska rensas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar