söndag 30 december 2018

Jullovet

Jaha, jag kom tvåa i en tävling och sedan försvann jag... Mystiskt? Nej, inte direkt. Jag gick på julledighet och har varit fullt upptagen med annat - men jag har bloggat för fullt på andra bloggen.

Så, vad har jag gjort under ledigheten då?

* Sovit! Oj, vi vaknar inte förrän runt 10 så snart måste vi börja sätta larm igen. Fantastiskt skönt att få sova ut ordentligt tycker både vuxna och barn.

* Läst böcker och sett på film. Underbart att såsa runt i pyjamas hela dagarna och bara slöa - jag har läst, maken har läst(!) och vi ser Harry Potter-filmerna på kvällen. Så mysigt så!





* Tränat - rörelseglädje for the win!

* Ätit mat och träffat vänner - juldagen promenerade vi (iförda pyjamas) upp till vännerna på kullen och åt juldagspizza. Bäst var den med bacon och grönkål - mums! Igår var makens kusin med familj här och vi åt boeuf bourguignon och spelade Popkult (jag vann!).



* Shoppat - lite mer grejer behövs alltid

* Rensat - vad mycket skit vi har! Rensade ut fem papperspåsar med böcker från min bokhylla.

* Gått på bio - Mary Poppins kommer tillbaka ❤






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar