torsdag 8 november 2018

Handla med Henry

Hämtar Henry tidigt från förskolan och ska bara in snabbt och handla. Henry vet vad som gäller, han tar sin lilla minikundvagn och springer in, fram till leksakerna, plockar ned två olika bilar/maskiner i sin kundvagn och börjar gå mot kassan. Jag försöker berätta att man kan önska sig vilar men vi ska INTE köpa dem. En dam tittar roat på mig, ungefär med samma blick som son... ”As if”-blicken. Jag tar upp bilarna ur kundvagnen och försöker igen, mycket pedagogiskt, att berätta för Henry att vi inte bara kan köpa en massa bilar sådär utan man kan önska sig. Han tar bilarna, säger ”den” och ”den” (dvs ”dessa ska jag ha”) och stoppar ned dem igen och ler charmigt mot mig. Gör stora ögon och (ingen är förvånad) såklart fick han bilarna. Nedrans unge till att vara så söt och charmig! 




2 kommentarer: