fredag 25 maj 2018

Åh en sådan kväll!

Igår var jag så trött och stressad på jobbet att jag grät för minsta lilla (eller iaf när en elev tyckte det var mitt fel att han inte nått målet och sedan en kollega som var upprörd). Idag har jag sovit bättre och hunnit rätta massor och går på aw med arbetsrummet och det blir mycket senare än tänkt och cykeln får stå kvar där den står över natten och jag har iaf kommit med ett tåg hem på rätt sida dygnet och jag har träffat klassen jag hade för några år sedan som var så go’ och jag är så avslappnad och glad och jag har inte betalat en drink på hela kvällen (första gången ever - tänk att man skulle behöva vänta 38 år på att utnyttja ”tjejkortet”) och jag tror att det här är precis vad jag behövde just nu. Faktiskt. När allt blir för mycket så tror jag det är bra med en rejäl urladdning. Att få träffa/umgås med folk som har gott att säga om dig är dessutom ganska skönt när man känner sig låg och allmänt värdelös. 

Ibland är det bra att inte lyssna på sitt mogna själv 😜





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar