söndag 29 april 2018

Tillbaka i ”sadeln”



Äntligen tillbaka i IW-salen efter tre veckors uppehåll pga sjukdom. Sista veckan har jag iofs varit frisk men den har varit intensiv i annat och varken lust, tid eller ork har funnits. Jag kände också att ju längre jag gick utan träning desto svårare att komma tillbaka. Ville egentligen inte boka in pass nu på söndagsmorgonen men insåg att jag ju ändå är uppe tidigt pga en viss ung herre i hushållet... 

Det blev ett nytt pass (för mig) då det var indoor walking intervall - oj vad kul, jobbigt och skönt det var! Helt slut i armarna efteråt och jag känner verkligen att hela kroppen jobbat. Bestämde mig för att nu också börja lägga in mer core varje dag så jag ska göra minst tre olika coreövningar varje dag 3x10-15 rep. Hoppas det kan hjälpa lite inför vårruset nästa måndag... Har ju vilat från löpning iom knäont vilket sjukgymnasten sa beror på svag bålstyrka. Tänker att jag bör klara de fem km iaf och sedan får jag väl vila och träna core igen fram till mitt swimrun i augusti. 

Ja ja, skönt att vara igång med träningen igen, nu ska jag bas se till att kunna träna regelbundet och ca 3-4 pass i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar