fredag 16 februari 2018

Brita filosoferar

”Alltså, Henry har inte skött sig de här dagarna. Han har slängt leksaker överallt.” - Brita när jag hämtar hem barnen från mina föräldrar.

”Jag vill att du går och tränar ikväll mamma så din kropp mår bra. Jag kan vara hemma med pappa och lillebror.” - Brita ikväll när jag frågar vad hon vill hitta på. Henry har feber och dagens lekdate fick tyvärr ställas in. 

Vi pratar om varför det bara är kvinnor som får barn och inte män och jag förklarar att det är så våra kroppar är gjorda osv men att en pappa behövs för att få barnet men att sedan kan familjen se ut lite olika. Tar upp en kompis som exempel att där bor ju barnet med bara sin mamma för mamman och pappan var inte kära längre. Då säger hon ”vilken tur att NI fortfarande är kära, nu måste ni hålla handen” och så får vi ligga där i soffan och hålla handen. ❤️

”Kolla mamma, han där på tvn ser ut som morbror Christian för han har också tofs.” 


Lika som bär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar