måndag 1 januari 2018

Hur gick det 2017?

Varje nyårsdag är lika spännande för det är då jag spanar in de mål jag satte för det tidigare året. Kanske vore det smartare att läsa igenom dem lite oftare så att jag faktiskt visste vad det är jag tänkt göra, men...

Målen 2017:

* Äta en restaurangmiddag med min man varje månad. Utan barn.  Vi var väldigt duktiga på det är de första tre månaderna och den långhelgen vi var i Inverness, men tyvärr har det inte blivit så mycket av det annars. 
* Göra ICA-klassikern - jadå! Klarade den med bravur och kommer göra den igen.
* Jobba med mig själv - sluta vara så hård mot mig själv - Det här kan jag nog fortsätta ha som mål hela livet. Tänk att det ska vara så svårt att vara snäll mot sig själv.
* Se mina barn - och vara med dem Eftersom jag fortfarande är mammaledig så är jag ju ganska mycket med barnen. Jag har försökt hitta på saker med dem en och en också så att de ska få lite egentid med sin mamma. Vi har också försökt hitta på mycket tillsammans, hela familjen. 
* Inte låta bekvämlighet få mig att missa saker Jag är lite osäker på vad jag menar med det här och därför också svårt att veta om jag gjort det eller inte...
* Underhålla nya och gamla vänskaper Det tycker jag att jag gjort.
* Gå på bio, teater, bokklubbar och annat kulturellt Jadå, jag har gjort allt detta i år. Teater i Danmark med hela familjen, bio med både maken och Bokbubblarna, bokklubbarna har träffats regelbundet. Jag missade tyvärr det mesta av bokmässan pga matförgiftning men det var väldigt kulturellt med Läsretreaten i Varberg som jag var med och anordnade. Den blir det repris på!
* Ta tillvara på egentid och /eller tid ihop med Grefven Vi må inte ha varit på restaurang varje månad men vi har varit barnfria minst en gång i månaden och försökt ta till vara på den tid vi får ihop. Jag har även varit duktig på att ta mig den tid jag behöver.
* Äta bra röra mig och må bra Jag har blivit löpare, jag har tränat och upptäckt flera nya träningsformer jag gillar. Med hjälp av Viktväktarna har jag jobbat ned mig 12 kg och börjat äta bättre igen samtidigt som jag rör mig mer och kroppen mår bra och är mycket smidigare. Jag har inte heller lika ont längre.
* Sy något Det är ju frågan om hur snäll jag ska vara här men jag har ju faktiskt sytt soffkuddar (även om det ska sys i knappar där bak). Sedan har jag ju tyg för en massa andra projekt jag tänkt ut men det får bli ett annat år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar