tisdag 19 december 2017

Dessa frågor...

- Frågar han om jag vill ha en bebis? (Brita)

- Va, vem då? (Jag)

- Han jag blir kär i när jag blir stor, frågar han om jag vill ha en bebis eller kommer han bara stoppa in en i snippan? 

- Äh... Jag hoppas att han kommer fråga dig. 

- Ja, han kan ju inte bara stoppa in en bebis och jag säger ”nej tack, nej tack”.

- Äh... nej, precis. Om någon gör något du inte vill och du säger nej så får du säga till en vuxen sedan. 

- Ja, så länge jag är barn.

- Nej, även när du är vuxen. Ibland gör vuxna dumma saker och behöver också sägas till. 

- Jaha, det visste inte jag.

Sedan övergick diskussionen i annat. Intressanta saker hon funderar över min femåring. 



1 kommentar:

  1. (sonen önskade nyss en bra bok, inte helt lätt att hitta, han fick ärva sin systers bok, mycket att fundera för vår 4-åring, så kloka!)

    SvaraRadera