tisdag 14 november 2017

Lånade en lista

Hittad hos Cecilia

Humör i dag?
Lite trött och ont i nacken men annars är det bra.

Vilken svordom använder du mest?
Fuckaduck, skit, faaaaan!

Äger du en podd?
Nej, men för några år sedan pratade jag och Grefven om att starta en vinpodd.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Christian (vilket min lillebror heter)

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
När Brita ska till förskolan: 7.30, torsdagar när jag jobbar: 6.15 och fredagar när jag jobbar: 5.45.

Hur många resväskor äger du?
En stor knallgul och förmodligen någon liten också.

Vad gör du exakt nu?
Ser på någon sliskig bröllopsfilm från Netflix

Du är ledig. Umgås du helst med en barnfamilj eller vän?

Gärna med en vän, råkar de ha barn så är det också trevligt.

När var senast någon stötte på dig?
Bra fråga, är såklart övertygad om att folk stöter på mig varje gång de säger ”hej”  ;-p

Dagens planer?
Ligga i soffan och kolla på film, umgås med barnen, laga mat.

Helgens planer?
Tänkte besöka Tjolöholms julmarknad.

Vad ser du mest fram emot i helgen?
Mat, umgänge och sömn.

Vad åt du till middag senast?
En sallad på rödkål, morot, spenat, apelsin och valnötter.

Tror du att folk pratar bakom din rygg?
Förmodligen.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag är blyg inför alla kön.

Veckans fundering?
När kan man börja julpynta? Hur ska jag få ordning på mitt viktväktande? Var har min energi tagit vägen? Varför ska Henry klättra på allt? 

Vad gjorde du för ett år sen?
Ammade?

Pratar du några andra språk?
Engelska, svär ibland på franska och tyska.

Diskar du din egen disk?
Nja, vi har ju diskmaskin och Grefven är en hejare på att handdiska, men jag diskar smågrejer när jag lagar mat.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, varför det?

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn!

När sov du senast på golvet?
Som trött småbarnsmamma händer det ofta att man somnar på golvet...

Hur många timmar måste du sova för att fungera?
Gärna åtta men det blir oftare närmare sex.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ähm... svensklärare...

Vad var det senaste du åt?
En macka med jordnötssmör och ägg.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej!

Tycker du om att krama folk?
Jadå! 

Vad är du allergisk mot?
Ingenting, men jag har väldigt känslig hud.

Har du några tvångstankar?
Inga allvarliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar