söndag 26 november 2017

Klart det ska springas på nyår

Jag ska springa ett lopp på nyårsafton. Tydligen har jag blivit så löparfrälst att jag tyckte Sylvesterloppet lät som en bra idé. Det går ut på att springa 10km i Gbg på nyårsafton (under dagen) och jag verkar vara i starkt behov av barnfri tid så jag anmälde mig. Det kan också vara så att jag tog ett möte häromdagen som ett tecken. När jag joggade till tåget i torsdags stoppade en man mig längs vägen och frågade om jag sprang ofta. Han tillhör Solvikingarna, de som arrangerar loppet, och han tyckte jag skulle anmäla mig. Eftersom jag tidigare hört några kollegor prata om det så ser jag detta som ett tecken - jag ska springa milen på nyår.

Happy New sporty year liksom! 

4 kommentarer:

  1. kul, dottern målade mig till vampyr och jag vann två biobiljetter :)
    Rejäl backe till Masthuggskyrkan!

    SvaraRadera
  2. På 1990-talet gick Sylvesterloppet igenom Masthugget. Se dess gäller det en central backfri bana i centrum.

    SvaraRadera