torsdag 19 oktober 2017

Sköna torsdagen

Har haft en riktigt skön dag idag. Det började nog med att jag fått sova en hel natt! Tyvärr kan inte Grefven säga detsamma, men jag var i hans sits de senaste två dagarna så... Jag började lyssna på en ny bok på väg till jobbet, Hjärnstark, som handlar om hur träning och motion är viktigt för att hålla hjärnan frisk och stresstålig. 

Väl på jobbet satte jag på en skön spellista och gjorde mig en kopp te, sedan har jag mestadels suttit och fixat uträkningar på hur många böcker som är utlånade men borde varit tillbakalämnade. Har hunnit tjöta lite med kollegorna och godkänna lite elever också. 

Vid 16-tiden var det dags för min löptur, jag har ju tänkt att jag, så ofta jag kan och orkar, ska jogga till Mölndal station på torsdagar. Idag sprang jag på rekordtid dit, hade flyt med grönljus och kom i god tid till tåget. Tyvärr visade det sig vara elfel i hela Gbg och inga tåg gick. Alls. Joggade vidare till Astra Zeneca och så kom familjen och hämtade mig. 

Nu sitter jag i läsfåtöljen. Henry sover, Brita likaså och Grefven är ute och springer. Snart dags för te och Doctor Who. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar