fredag 16 juni 2017

Kunde blivit pinsamt!

Brita är väldigt intresserad av bebisar och var de kommer ifrån så jag har berättat lite för henne om hur det går till. Inga detaljer men jag har sagt att pappan har en spermie, typ som ett grodyngel, som simmar upp i snippan och lägger sig i magen. Där växer den sedan till en bebis och kommer ut igen genom snippan eller så får en doktor skära upp mammans mage (både hon och Henry är ju snittbarn). 

Igår är vi på tåget in till Göteborg, B står en bit ifrån mig och ropar "Mamma, hur får pojkarna de där... äh, vad hette det nu igen... grodynglena?" 

Just då var jag vääääääldigt glad att hon inte kom ihåg ordet "spermie". Hon kom förresten fram till att pojkarna köper sina grodyngel i bebisaffären. 

Tror jag ska skola om mig till biologilärare :-)

1 kommentar: