lördag 6 maj 2017

8 månader och nästan bortglömd

Det är ju den 6e idag - lillsnutten blir 8 månader och jag kommer på det nu, 21.45 på kvällen. Illa... jag skyller på sjukdom. 

Ja, stackaren har feber. Henry alltså. Näsan rinner och han är kokhet. Har nu fått en alvedon och sover i sin säng. Killen som älskar att brottas med son krokodil. Sover dåligt om nätterna - han vaknar och skriker även om vi plockar upp honom. Han lugnar ned sig om han får välling. Ibland får Grefven sitta uppe en stund med honom. 

Idag var han på dans - han sov på morfars mage. 


Annars gillar han att äta - typ ofta och mycket. Han gillar att gunga och han tar sig fram över hela nedervåningen i sin gåstol - snabb är han också! 




Hans syster älskar att leka och skoja med honom. Hon är också väldigt bra på att ta kort på honom :-) 





Jag har ju börjat jogga och Henry verkar vara lite sugen han med... 



Han följer snällt med på allt möjligt och jag får ofta höra att jag har ett väldigt lugnt och fint barn. 




Han babblar på - ibland låter det som att han säger ord: "Bitta", "titta", "äta" och en massa väsande ssssss. Han gillar att duscha och han dreglar väldigt - tand på gång? Han gillar inte kyckling men älskar bröd och smoothie. Mössor drar han gärna av sig och papper kan man äta. 

Vi älskar honom så, han är min lilla gosling! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar