tisdag 14 mars 2017

Energigivande söndag

I söndags hade jag en sådan där fantastisk dag som fyllde mig med massor av energi - som jag har längtat efter detta!

Jag började med att tidigt på morgonen åka in till Göteborg där jag mötte upp med Camilla. Jag hade ett presentkort på frukost för två på Elite Plaza Hotell och vi åt allt som fanns och lite till. Spräckte definitivt Viktväktarbudgeten men so what? Klart värt det - det var sååå gott! Att dessutom få sitta och prata med en annan vuxen utan barn som avbryter var lyx bara det. 


När frukosten var slukad strosade vi runt i stan och fönstershoppade. Allt var stängt eftersom det var tidigt men det var skönt att bara gå runt och prata. När affärerna sedan öppnade besökte vi några vintagebutiker och provade kläder. Bestämde att vi ska "flanera in våren" någon dag framöver - bubbel och klackar är ord som nämndes :-)

Runt lunchtid åkte jag hem till min lilla familj - Grefven skulle såga ned svärmors häck och lilleman hade precis somnat i vagnen så jag svidande om och tog en liten jogging-/promenadtur med vagnen. Frågade Brita om hon ville med och hon tog sin springcykel (Springis) och vi var ute en hel timma! Hon var jätteglad och jätteduktig och det var riktigt kul att vara ute tillsammans. 



Verkligen en dag som gav massor av energi - jag hoppas på fler sådana! 

1 kommentar:

  1. Vad bra att bo så på landet och ändå så nära stan. Jag tror det är rena hälsan att ha båda. Själv har jag två timmar till Göteborg, samma till Oslo och en timma till Karlstad, så det blir oftast Karlstad när lantligheten behöver kompletteras. Fast Göteborgs grönsakstorg vill jag inte missa en vacker vårdag, och litteraturhuset vid Heurlins plats nära Järntorget bjuder på spännande författarmöten rätt som det är. Så då vill jag passa på.
    Ellington

    SvaraRadera