torsdag 22 december 2016

Lucka 19 Mitt bästa plagg

Jag är, som många andra, en sådan där som har en garderob (okej, en walk-in-closet t.o.m.) full med kläder och ändå aldrig något att ha på mig. 

Jag köper nya (begagnade) kläder nästan varje vecka - jag är en sucker för second hand. Just nu är det dock så att jag inte trivs i något jag äger - hemma går jag i svarta mysbyxor och en svart t-shirt. Jag gillar inte att klä mig helsvart egentligen men jag är tyvärr inte kompis med min kropp efter graviditeten. Ännu iaf. Jag jobbar på det... 

Jag tycker det är svårt att klä mig nu, jag har en dallrig mage som tar plats och allt måste vara amningsvänligt. Alla klänningar jag hittar är inte det. Kläderna jag hade innan graviditeten är alldeles för små och jag vill inte ha på mig mina gravidkläder. 

Mitt bästa plagg just nu är iofs just ett sådant - en svart omlottklänning som jag hade under graviditeten. Den är lagom längd, döljer magen och går att amma i. Tråkig, men praktisk. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar