söndag 16 oktober 2016

Skitsöndag (typ)

Jodå, skitdagar kan man ju ha, varför inte på en söndag...

Borde ju iofs kunnat lista ut att den inte skulle bli bra eftersom jag började morgonen med att repeatlyssna på Kelis gamla låt Caught out there (den där hon skriker "I hate you so much right now"). Försökte sedan smootha över det hela med lite jazz medan vi åt frukost men resten av dagen har jag varit trött, grinig och allmänt känslig. 

Läste ett inlägg hos Den där om Jenny där hon hade en riktigt jävlig torsdag där allt sket sig - hög igenkänning där! Känner att allt bara skiter sig när jag har en förkyld bebis som pga detta tycker att jag bör erbjuda mina mjölkiga tuttar HELA TIDEN eftersom han andas bättre då. Känner mig därför trött, törstig och lite som en urvriden mjölktrasa. Hurra. 

Har dessutom en snart fyraåring som har gått in i värsta trots-/tvärtemotåldern vilket är SKITJOBBIGT! Det verkar vara extra mycket om jag säger orden: "Nej, väck inte lillebror/Nej, lägg dig inte på lillebror/Snälla ät upp din mat nu/Aj det där gör jätteont på mig" - då tycker hon att det är bäst att göra det hon inte får bara liiiite till och gärna skratta sin övertrötta moder rakt upp i ansiktet. Kan väl säga som så att jag bör få ett fredspris för att jag inte gjort något olämpligt ännu... 

Gah! Det är jobbigt att vara mamma, men sedan så har man ju de där fantastiska stunderna också. Tex när dottern ser sådär otroligt cool ut när hon får klä sig själv. Stilen alltså 😍


2 kommentarer:

  1. Ja, jisses! Jag fattar inte hur du klarar av det! Jag har fullt upp med trotsmonstret H och då har vi ju bara honom. Vissa dagar (läs hela denna helg) hade man lätt kunnat sälja honom. Fast han hade ju kommit i retur med vändande post, för sådant trots är det nog bara föräldrar med blodsband som står ut med ;)
    Hang in there! Du gör ett toppenjobb! Kram! (Vi borde ses snart så vi får träffa lille H, tycker jag! ❤️)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte hur föräldrar orkar - oavsett antal barn. Galet bra är vi alla iaf :-) Tack för peppen! Vill också ses snart. Kram

      Radera