lördag 24 september 2016

Dessa humörsvängningar

Idag har varit tuff. Att vara tvåbarnsmamma är tufft. Jag är trött (och då får jag ändå sova 8-10 timmar/natt, dock med småpauser varannan timma) och Grefven var iväg och jobbade. H gnyr och vill äta/vara uppe i famnen hela tiden och stolta storasystern vill också vara bebis/få uppmärksamhet/trotsa. Vid ett tillfälle grät vi alla tre i soffan - och då blev B jättegullig och hämtade papper och torkade mina tårar. 

Jag sitter och känner mig värdelös, orkar inte leka med den ena eller bära på den andra. Vill bara få vila och göra sådant jag vill (idag var det att få se på tv ostört). Jag vet att mitt humör beror på trötthet och hormoner men urk vad jobbigt! 

Ja ja, maken har lovat att krama mycket på mig ikväll och svärmor ska ta H en stund imorgon så B får lite egentid med mig. Vi ska baka äppelmuffins hoppas jag. 

2 kommentarer:

  1. Trötthet och hormoner är inte att leka med. Tur att du har en make som vill kramas och lösa av lite. Ta hand om dig. Kram.

    SvaraRadera