onsdag 17 februari 2016

Bath dag 3 - böcker och skor!

Idag började vi med att ta det lite lugnt på hotellrummet, jag satt och läste och Grefven låg och läste. 


Medan Grefven sedan tog sig en löptur så besökte jag de lokala second hand-butikerna. Oj! Så trevligt! Hittade massor av böcker för 12kr/st och "var tvungen" att köpa. 


Vi tog sedan på oss varsin gubbkeps (bra skydd mot dagens regnväder) och drog ned på stan. 


Vi började med att gå till The Pump Room. På Austens tid var detta stället där man gick på bal. I nästa hus ligger The Roman Baths men vi nöjde oss med The Pump Room där vi tog oss en maffig Afternoon Tea. 


Vi provade vattnet ifrån deras speciella fontän. Det smakade mycket järn, lite som att dricka utspätt blod (inte för att jag gjort det). 


Väldigt mätta vandrade vi sedan runt alla shoppinggator vi kunde hitta. Grefven besökte Baths minsta pub och jag besökte en massa tebutiker. Sedan gick vi på marknad och jag köpte inte en massa böcker... 


När Grefven kom ut från puben hade han beslutat att jag skulle få ett par Irregular Choice-skor. När vi skulle gifta oss hade jag tänkt slösa på just skor och skaffa mig ett par från IC - det är verkligen ett märke som gjort för mig. Färg, form, udda, fantasifulla och dessutom "Kajsa Anka-fotvänliga", dvs man kan ha breda fötter och få plats i dem. Nu blev det aldrig några till bröllopet (istället blev det ett par vinröda pumps från Myrorna). Nu blev det ett smart val över ett utflippat val så skorna är helsvarta men med snygga detaljer. Jag är en väldigt lycklig kvinna! 


Vi avslutade kvällen på The Raven där vi åt engelsk paj och gäspade. Idag känner iaf jag av att vi gått och gått i några dagar. Ben och fötter värker, axlarna är möra och jag är inte så sugen på att springa runt en massa imorgon. Tror att vi tar det rätt lugnt innan vi beger oss mot flygplatsen. 




3 kommentarer:

  1. förr i tiden... köpte jag alltid ett par skor med mig från England, bra souvenirer :)

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig och trevlig resa! Och de där skorna! Lovely!

    SvaraRadera