lördag 18 juli 2015

Imse vimse spindel, typ

Eftersom min dotter växer upp på landet vill jag inte att hon blir lika mesigt rädd för spindlar som jag är, därför brukar jag vara väldigt lugn och pedagogisk när vi ser spindlar. Jag har ju efter fyra år här på landet vant mig lite också, de är ju freakin överallt och de älskar vårt hus. 

Anyway, jag tror att allt sabbades idag då vi låg i sängen för att ta lunchvilan och B pekar på min tröja och säger "åh, kolla, en pindel". Det där med lugn och pedagogisk försvann rätt snabbt när jag insåg att jag hade en liten stackare till spindel PÅ MIN TRÖJA! Jag flög upp och viftade och slog som en galning. När den sedan var borta insåg jag mitt misstag och var snabb med att berätta för B att spindeln hade kittlat mig och att det var därför jag "snällt puttat bort den". "Den kröp nog in under sängen och skäms nu", fortsatte jag och då lutade sig B ned under sängen, hytte med näven och sa "aja baja pindel, inte kittla mamma". 

Jag älskar henne <3

2 kommentarer:

  1. He he!

    Aja baja mamma, inte vara rädd för spindlar... inför dottern. ;-)

    Tur att hon är så cool, din terminator. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he he, jag vet, jag försöker ju iaf att inte visa rädsla :-p

      Radera