onsdag 11 februari 2015

Klagosång

Det där med sportlov är ju mysigt och helt underbart men det är inte bra för min karaktär matmässigt. Viktväktarpointsen bara dräller in - det är en fika här, familjemys där, vin här och lite gott där. Jag är hemma och ledig och vill därför bara småäta hela tiden. Gah!

Iofs, jag håller mig inom mina points, men jag brukar bara äta mina dagspoints* och nu har jag nallat väääääldigt mycket på mina veckopoints*. Helt okej egentligen, men då når jag inte samma viktnedgång som jag är van vid och då tänker ju huvudet att det inte fungerar. Fastän det gör det. Jag går ned. Fast jag går ned 0,5kg istället för 1 kg.

Ja ja, istället för att klaga kan man ju faktiskt se till att sysselsätta sig själv så att man inte vill småäta. Man kan träna lite extra nu när man inte är förvisad att göra det på kvällstid. Man kan hjälpa till med renoveringen. Man kan leka med dottern. Ta promenader, städa huset, röja i källaren, laga pointsvänlig mat och frysa in.

Jodå, visst kan man sysselsätta sig, men högst på min lista ligger ju läsa böcker och blogga ikapp. Rätt så stillasittande grejer...


* Jag har 26 ProPoints att äta för under en dag. Olika matvaror är uträknade att vara olika poäng. 
* Alla får 49 extra ProPoints i veckobonus som man kan använda hur och när man vill. Tränar man får man ännu fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar