fredag 26 december 2014

Julens vuxenpoäng

Julafton brukar få mig att förvandlas till det där barnet jag egentligen alltid känner mig som. Trots mina 35 år så kan jag fortfarande inte sova natten till julafton - helt sjukt. Vad är jag spänd för, jag får ju knappt julklappar längre ens?

Ja ja, bortsett från det så samlade jag den här julen in x antal vuxenpoäng.

Jag köpte en vit långduk. En vit. Jag avskyr vitt, jag vill ha färg. Jag tänkte dock så att eftersom allt vårt porslin är i olika färger så kanske det vore bra att bryta av med en vit duk.

Vit långduk = 1 vuxenpoäng

Sedan strök jag duken. och Grefvens nya skjorta. Och lagade ett hål i hans byxor - för hand.

Husmorsgrejer = 3 vuxenpoäng

Sedan satt jag och pratade med de vuxna under hela Kalle Anka. Vanligtvis är timmen då Kalle Anka visas helig för mig. Tyvärr tänker jag ge mig minuspoäng för detta.

Prata under Kalle Anka = 2 minuspoäng

Sedan hjälpte jag till med maten (det här brukar jag se till att de andra vuxna gör medan jag och barnen kollar på Kalle Anka). Jag gjorde dessutom Fjäråssallad på grönkål och pepparrot. Jag gillar varken grönkål eller pepparrot vanligtvis.

Laga mat och prova nytt = 3 vuxenpoäng
http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10864918_608581999288457_1601553784_n.jpg
Glammig tomte

Sedan visade det sig att vi inte hade några kläder till tomten så jag klippte till ett skägg.

Skaffa tomtekläder = 1 vuxenpoäng

Sammanlagt: 6 vuxenpoäng!

4 kommentarer: