onsdag 15 januari 2014

Liten sammanfattningslista över 2013

Hittad lista hos Miss Upsey Daisy

2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Ja... Jag joggade 5 km med barnvagn, jag gick på babysim och rytmik och säkert lite till.

Blev någon av mina vänner föräldrar under året?
He he, blev någon av mina vänner INTE mamma under året? 9 st som jag var vän med innan och sedan ett flertal i föräldragruppen jag hamnade i :-)

Dog någon som stod dig nära?
Eftersom jag inte kan komma på någon så var det nog inte så.

Vilka länder besökte du?
Norge. Wow, häftigt värre...

Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Lugn i sinne

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig att glömma?
13/12 - dotterns ettårsdag

Vad var din största framgång 2013?
Klarade Vår ruset utan att stanna och gå

Största misstag?
Att sluta jogga under sommar och höst. Tillbaks på ruta ett.

Bästa köpet?
Vi fick köpa pappas gamla bil så nu har vi två - det behövs när man bor som vi gör och båda jobbar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Dottern såklart, att få se henne utvecklas. När hon blåspruttar mig på magen så gapskrattar jag.

Vilka låter kommer alltid påminna dig om 2013?
Gangnam style

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år?
Jag har nog gråtit mer än tidigare - men det är alla hormoner som spökar. Annars har jag nog haft det ganska bra men det har varit ett intensivt år med bebis, jobb och husrenovering.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat

Favoritprogram i tv?
Många... Big bang Theory, Game of Thrones, The Mindy project, Glee, Hart of Dixie osv...

Blev du kär i år?
Konstant kär i dottern, lite mer för varje dag. Kanske hennes far också.

Bästa boken du läste i år?
En man som heter Ove och några till.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen aning

Något jag önskade och inte fick?
Egentid, mer lästid, lite böcker - men jag grinar inte för det :-)
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Åt middag med lite svågrar och svägerskor och sedan satt jag och dottern ensamma hemma och kollade på film. Grefven jobbade nämligen.

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Om jag kunnat släppa alla "jag vill och jag måste bara"-tankar

Vad fick dig att må bra?
Grefven och Lill-Grefvinnan samt choklad :-)

Vilken kändis var du mest sugen på?
Wilson Bethel - mums!!!

Vem saknade du mest?
Hella. Alltid. 

De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat massvis med nya människor tack vare dottern - både i föräldragruppen, på simskolan och på rytmiken.

Mest stolt över?
Att jag och maken klarade prövoåret, dvs första året med bebis och husrenovering. Inte lätt, men vi gjorde det!

Högsta önskan just nu?
Att alla får fortsätta vara friska och ha det bra. Och en miljon. Tack :-)

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din lista! :) Jag får dock alltid en liten stöt i hjärtat när du skriver om Hella. Stor kram!

    SvaraRadera