tisdag 28 januari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Jag ger er en kopia från min gamla blogg om en bok jag verkligen inte gillade...

 

Recension av sugig bok

20 september 2007 kl. 14:58
Har äntligen blivit färdig med skitboken "Att komma hem ska vara en schlager" av Per Hagman. Jag är sur. På framsidan står det "Helt underbar och oemotståndlig" (Aftonbladet) men jag tycker tvärtom. Den sög. Inte lite sug, mycket sug. 260 j***la sidor skrivna i metaforer som låter så j***la pompösa att jag vet inte vad. Hagman spyr ur sig episoder i sitt liv som säkert kunnat vara intressanta att läsa om man förstått något, men det hoppas i styckena, det skrivs om med vackra, målande bilder och det suger. Kände mig tvungen att googla honom och vad hittar jag då om inte en ännu sugigare (ja det är ett ord) hemsida. OMG!!!???!!!
Anyway... nu kan jag äntligen gå vidare till förhoppningsvis bra böcker.



5 kommentarer:

  1. Åh, jag har sett den o-tipsats av fler. Ska verkligen inte läsa!

    SvaraRadera
  2. Spader: Oj, där ser man. Nej, verkligen inget att slösa tid på.

    Yllet: Härligt med någon som håller med!

    SvaraRadera
  3. Då får jag komma in och vara eeh..gubben mot gräset tänkte jag..bra, nu har åldern slagit ut hjärnan totalt och jag kommer inte ihåg vad det heter..
    Iaf, jag tyckte om boken och tycker även om andra Per Hagman-böcker..

    SvaraRadera
  4. Du ska då alltid vara motvalls kärring. Så, nu är du inte bara gammal utan en kvinna också. Grattis :p

    SvaraRadera