onsdag 9 oktober 2013

Slappedag

Ibland blir det för mycket av det goda trots halvtidsjobb och mammaledighet och stressen kryper över mig fastän den inte borde det. Idag tog jag därför en slappedag - en sån där när man ser på film, bläddrar i tidningar och dricker massvis med te. 

"Kan du väl göra när som helst du som är hemma så mycket?" säger ni nu kanske. 

Ja, det kan jag väl egentligen, men oftast behöver Lill-Grefvinnan sysselsättas, vänner träffas och böcker till de olika bilklubbens läsas. När den enda egentid man har är när dottern sover (eller när jag själv sover) så prioriteras annat framför att slappa. Inte idag :-)

Medan regnet öste ned utanför och dottern snarkade på övervåningen så satt jag i soffan med mitt te och såg på favoritfilmen The Jane Austen book club och njöt av livet. 

Precis som det ska vara. Ska bara se till att det händer oftare...

2 kommentarer: