lördag 17 augusti 2013

Mammam och bappa

Igår åkte vi hem från mina föräldrar, allihopa ganska trötta. Lill-Grefvinnan sov halva vägen hem men när hon väl vaknat hördes ett fantastiskt "Mammamammamammam" från baksätet och där satt jag och smälte.

Inatt har vi börjat avvänja henne från nattamning - funkade rätt bra. Hon vaknade två gånger och Grefven fick gå och vagga henne till sömns igen - den sista gången fick hon lite välling också. Imorse gick jag upp med henne och hon fick springa runt och leka medan jag läste. När hon ställde sig vid trappan och ropade "Bappa" tyckte jag det var dags att gå upp och väcka hennes bappa.

Japp. Nu börjas det.


7 kommentarer:

  1. Åh, sötnos! :D Jag förstår att du smälter där fram i förarsätet!

    SvaraRadera
  2. Hur jobbar du? Halvdagar eller heldagar? ( tänkte om man kunde ses på något vis).

    SvaraRadera
  3. Tesa: Japp, underbart!

    Miss UD: Kommer jobba heldagar mån och tis - kan nog luncher på tisdagar och under sept kommer jag också vara inne onsdagar. Vi hörs om en dejt.

    SvaraRadera
  4. Men så gulligt!
    Går hon redan, eller redan och redan... Tiden rinner ju iväg.
    Hur gammal var hon när hon började att gå?
    Min lillfis var närmare 15 månader.

    kram på er

    SvaraRadera
  5. Lady T: Nej, hon går i sin gåstol, men vi gåtränar med henne så kanske inom någon månad. Hon är 8 nu, så det dröjer väl ett litet tag till...

    SvaraRadera