tisdag 28 maj 2013

Syndafloden?

Parkerar bilen och ska bara gå ca tio steg mellan bil och ytterdörr. Det börjar duggregna. Ingen fara. Öppnar ytterdörren och slänger in påsarna. Himlen öppnar sig. Himlen är skitförbannad. Himlen blåser stormvindar och regnar hagel som att den vill döda någon. Lill-Grefvinnan sitter kvar i bilen. Måste räddas*. På de tio stegen från ytterdörr till bilen och tillbaka igen lyckas jag bli genomblöt rakt igenom - in till underkläderna. Stackars dottern vaknar när hon nästan dränks i sitt babyskydd på den korta färden.

Några minuter efter att vi kommit in stänger himlen sig och solen tittar fram som om inget hänt. Hade det inte varit för de genomblöta kläderna hade jag nog trott att jag drömt.


* Jag vet att det verkar konstigt att vilja rädda någon som sover i bilen eftersom hon där var torr och helt ovetande om syndafloden utanför - men jag visste ju inte hur länge det skulle pågå och vill inte lämna bebis ensam i bilen.

3 kommentarer:

  1. Vi satt på motorvägen under det regnovädret och det var lika kort där. Märkligt väder!

    SvaraRadera
  2. det var verkligen syndaflod.... äger du inget paraply?

    SvaraRadera
  3. Jo: Visst var det?! Helsjukt!

    Hannele: Äger flera men paraply hade inte hjälpt så som det stormade här, hade regnjacka på mig men det hjälpte föga.

    SvaraRadera