tisdag 2 april 2013

Påsken 2013


Påsken var mycket trevlig i år - på långfredag promenerade vi iväg till ett par vänner några kilometer bort för en god påskbuffé och sedan på påskafton så kom de till oss. På påskafton passade jag också på att baka en påsktårta (bilden) och gå över till grannarna som grillade korv - väldigt trevligt initiativ!

På påskdagen kom mina föräldrar och mormor hit för att lära mig att laga oxroulader, såsom min farmor brukade göra. Oj oj så gott det blev, åt tills jag mådde illa. Lite promenader, fika, amning och sovrumspill har också hunnits med under påskhelgen.

Igår blev äntligen vårt sovrum klart (ca 7 mån efter vi flyttat in) och vi flyttade in säng, sminkbord och Lill-Grefvinnans "nya" spjälsäng (eftersom hon börjat växa ur vaggan). Foton på detta kommer - ihop med världens coolaste örhängsställ som min pappa gjort.

2 kommentarer: