lördag 26 januari 2013

Tankar om då och nu

Ikväll har Mama E lämnat Lill-grefvinnan hemma med sin far och åkt in till stora staden Gbg för att gå på restaurang och fira min barndomskompis "Syrran" som gått och blivit 30. På tåget in kom jag att tänka på hennes 25-års fest. Inte en bra kväll för mig. Jag blev full, dregglade över en kille som inte såg mig, fick tag på papper och penna och skrev ned allt som pågick i mitt huvud just då... Mycket ångest. Inga glada tankar. Fem år sedan. Innan terapin, innan Grefven. Jag mådde inte så bra alltid.

Men nu är det andra tider :-) Idag var rena lyckliga kvällen. God mat (äntligen får jag äta rött kött igen!), god alkoholfri drink (äpple/ingefära) och en spännande drink med alkohol (fänkål/gurka). Min första drink sedan april. Inte äcklig men inte direkt god heller.

Syrran, tack för ikväll! Ses igen nästa helg.


2 kommentarer:

  1. Hänt mycket på dessa fem år. Hoppas kunna komma och kolla på det lilla underverket men det får blir efter semestern. :)

    SvaraRadera
  2. Visst händer det mycket, helt sjukt vad tiden går. Klart ni ska komma efter semestern!

    SvaraRadera