söndag 16 september 2012

Första veckan på landet

Då så, en stor kopp te (Höstglöd) och en dator fylld med mobilt bredband - nu ska här bloggas!

Nu har vi (över)levt en vecka här på landet mitt i allt kaos.

Vi har:
* Spindlar och flugor så det räcker och blir över
* Folk som jobbar hos oss dagarna i ända
* Kyl, frys och en kokplatta nere i källaren
* 2 luftavfuktare som ungefär fyller sig själva varje dag
* Ett hus
* Varandra

Vi har inte:
* El i alla rum (faktiskt endast i 2 rum och källaren)
* Värme
* Varmvatten
* Något kök
* Städat, uppackat eller ordnat

Trots allt kaos har jag "bara" brytit ihop en gång, ute i Grefvens farbrors utedusch. Där stod jag, kall, blöt och otymplig och kom inte åt att torka min kalla stjärt. Jag började storgråta som ett barn (eller en hormoniell, gravid kvinna) och stackars Grefven fick torka mig och ta hem mig till huset igen. Efter detta har jag lärt mig att leva i kaoset. Sågspån och byggdamm överallt - varje klädesplagg är fyllt och alla strumpor är vita undertill. C'est la vie. Vi har ett hus iaf. Ett hus med fantastiskt potential. Dessutom har jag klagat så ljudligt att elektrikern har sagt att han ska försöka prioritera el (dvs ljus) i badrummet nu på måndag åt mig. På tisdag kanske vi får hit en temporär varmvattenberedare så jag kan duscha ordentligt och jag har köpt hem lite allt möjligt för att försöka ha en liten ordning i alt kaos.

Så går det till på landet. Nu när jag har mobilt bredband ska jag försöka uppdatera er mer. Annars hittar ni mig ofta på Twitter också (Mrs_E79)

2 kommentarer:

  1. Ojojojoj, vad jag INTE ser fram emot det där! Vi kan flytta in iallafall och bo in oss lite innan vi börjar riva.

    Fördelen är att vi har två kök i huset, så när det börjar rivas kommer vi kunna fortsätta äta iallafall. Däremot dusch, jamen hjälp. Och de där spindlarna... jag fick ta en titt under den gamla grunden. Just saying, riv de där kokongerna!
    Huu....

    Vi får utbyta erfarenheter sen! Och stötta varann. :) Lycka till så länge!

    SvaraRadera
  2. Det låter som att ni får det lite enklare, skönt med två kök. Dusch går att improvisera, lite tråkigt den här delen av året men det går.

    Ang. spindlarna så säger de ju att en spindel betyder ett välmående hem - vi har ett fantastiskt välmående hem :-)

    Lycka till ni med! Sak bli riktigt spännande att se före och efter.

    SvaraRadera