tisdag 18 september 2012

Att få bryta ihop

Måndagar är min "bryta-ihop-dag" - dvs den dag då jag bryter ihop över allt som pågår i livet just nu. Det kommer väl inte direkt som någon nyhet att det är kaotiskt och jobbigt som f***n att bo mitt i renoveringskaos - utan kök, värme, ordning och varmvatten. Dessutom är det folk här som jobbar konstant (vilket såklart är jättebra men jobbigt) och Grefven och jag hinner knappt ses. Jag går upp 5.30, åker med bussen 6.50 och käre maken går upp 7.30. När jag kommer hem jobbar han med hemmet - till midnatt. Jag somnar vid 22.

Inatt vaknade jag runt 3 och låg vaken en timma och grät tills jag väckte Grefven för att få prata. Få kramas lite.

Och sedan känns det bättre.

4 kommentarer:

  1. Håll ut! Det kommer att bli ett fantastiskt hus!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ar jobbigt att ha manniskor i huset aven om man vet att de ar dar for att fixa det at en... ibland vill man ju bara kunna vara sig sjalv och inte kanna sig sa "hammad" som man faktiskt blir, eller hur? Det blir bra i slutandan men processen ar inte alltid sa rolig.
    Se till att du far ha en horna som ar bara din dar du har oronproppar, bocker, te, varmefilt (om du nu behover en san) och att du far ta lite tid for dig sjalv och med Grefven - man behover det for att orka - inte for att vara negativ och sa men man blir trottare allt eftersom, forutom den sista energikicken da man haller pa med all "nesting" precis innan knodden kommer ut. sa tar er tid for varandra och lat dig ha lite utbrott da och da sa kanner man sig battre.

    Kram pa dig!

    SvaraRadera
  3. Ems: Det är precis så jag gör, den här veckan blev lite galen men då gråter jag ut, tröstas av maken och så tar jag nya tag. Shoppar lite, äter lite choklad och så mår jag bättre :-)

    SvaraRadera