måndag 2 januari 2012

Min 2011-lista

Lånar en lista från Jenny

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Det kan man väl säga, gift mig har jag aldrig gjort (på riktigt) innan :-)

2. Höll du några av dina nyårslöften? Två höll jag ordentligt och de andra har jag snuddat vid iaf

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Flera stycken, 4 om jag räknar rätt!

4. Dog någon som stod dig nära? Morfar och Grefvens farmor

5. Vilka länder besökte du? England, Frankrike, Tyskland, Danmark

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? Ett hus?

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 3:e september blir svårt att glömma eftersom det står inristat i våra vigselringar...

8. Vad var din största framgång 2011? Att jag överlevde på jobbet ett helt år utan ny sjukskrivning och att jag ställde upp i ett jogginglopp!

9. Största misstaget? Att ibland prioritera "fel"

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Skulle väl vara benhinneinflammation då

11. Bästa köpet? Urbillig och perfekt vintage-brudklänning

12. Vad spenderade du mest pengar på? Bröllopet och resor därefter

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? De nya eleverna och mina två (!) möhippor

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Allt med Glee

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Oj, svårt. Jag har gråtit oändligt mycket under 2011 pga tråkigheter och utmattning, men har samtidigt haft många glada stunder

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Hetsat upp mig över småsaker

18. Hur tillbringade du julen? Med Grefvens familj - lugnt och skönt och söta barn att leka med

19. Favoritprogram på TV? Glee, Big Bang Theory

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag hatar inte folk

21. Bästa boken du läste i år? Det står mellan When God was a rabbit, All my friends are superheroes och den bortglömda Konsten att bevara en Hemlighet

22. Största musikaliska upptäckten? Glee

23. Något du önskade dig och fick? Massagedyna och roligt spel

24. Något du önskade dig men inte fick? Sportsockar - men det köpte jag mig själv sedan

25. Årets bästa film? Despicable me var den bästa vi såg 2011

26. Vad gjorde du på din födelsedag? Lyssnade på bra föreläsning om sociala medier, shoppade och sedan myste jag med Grefven framför tv:n tror jag...

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, om mina två nära vänner inte behövt kämpa mot cancer hade det varit betydligt bättre. 2012 ska vara ett cancerfritt år!

28. Hur skulle du beskriva din stil? Ombytlig

29. Vad fick dig att må bra? Grefven - nu och för alltid

30. Vad har du för förhoppningar inför 2012? Jag hoppas på resor, hus och att folk i min närhet ska bli friskförklarade och/eller hålla sig friska och må bra

2 kommentarer: