fredag 22 april 2011

Här försöker man skaffa gröna fingrar minsann

Igår UnderbaraClarafierade jag mitt hem och satte påskliljelökar i ett par loppisfyndade, ursöta kaffekoppar. Sedan placerade jag ut dem lite här och där. En bukett rosor inhandlades och eftersom två av rosorna inte ville vara kvar i buketten eftersom deras stjälkar gått av så sattes den ena i en liten vas och den andra i en liten espressokopp. Blåbärsriset i fönstret fick lite rosa påskfjädrar och en liten ensam påsklilja hamnade i en liten skål ute på balkongen.

Hela hemmet kändes helt plötsligt mer ombonat och mysigt!

4 kommentarer:

  1. Låter finfint, foto? :D

    SvaraRadera
  2. Himla kul att pyssla just nu! Själv ska jag så blomsterkrasse på balkongen och hoppas de överlever mina ogröna fingrar!

    SvaraRadera