måndag 4 april 2011

Anteckningar från en inspirerande kväll

Fortbildning... finns det något bättre? Läs på egen risk...

Hur man får Miss E intresserad av fysik (för det räcker inte att hon ligger med skolans fysiklärare): "Hur lång tid skulle det ta för dig att läsa en 350 sidor lång roman?" - taget ur Impuls 1 Fysik från Gleerups. Jag började räkna direkt...

En av de bästa förmånerna med att vara lärare är läromedelskvällar - vin/bubbel (Miss teacher drack 4 glas), man får se ett gäng sköna original - bland lärare finns oh så många!, ibland får skolan lite cirkulationsexemplar och man får fantastisk inspiration och massvis med idéer (och middag!). Me likey! Idag fick vi också en blomma som är överstrykningspennor - vet om det är nörden eler vinet i mig men cool!

Lärare är spännande folk... Nu är kl. 17.30, föreläsningen börjar och jag är full.

18.15 - paus och jag borde tagit med något att läsa. Fyndade skor på second hand innan - me is cheap! Mina fötter värker och jag vill ha mer bubbel.

Yeah, jag ser ut som värsta seriösa läraren (nej det gör du inte, du har en stor jävla rosett i huvudet) som antecknar för fullt - fast jag skriver ju bara ned det här. Hi hi! 2 sidor fullkladdade. Weirdo.

Då så, äter ett äpple och nyktrar till (yeha(?) right) och förbereder mig för nästa föreläsning. Har för mig att Svante Skoglund är rätt bra (det var han).

Min behå skaver. Jag är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar