lördag 1 januari 2011

2010 var året då...

Jag lånar en nyårssammanfattning från Missy

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Rätt många saker skulle jag nog säga men för att nämna några: flyttade ihop på riktigt med en kille, förlovade mig, firade jul utan min familj.
Höll du några av dina nyårslöften? Ja, se här
Fick någon du känner barn?
Ems fick lille N
Dog någon som stod dig nära?
Lilla Farmor gav upp efter 90 ½ år.
Vilka länder besökte du?
Skottland och Tyskland
Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? Min mentala hälsa...
Vilket datum kommer du alltid att minnas? 9 oktober 2010 - då firade vi 1 år tillsammans och Grefven friade :-)
Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Grefven är det bästa i mitt liv varje dag
Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte lyssnade på min kropp tidigare, då hade jag kanske sluppit bryta ihop och sjukskrivas
Vilket var ditt bästa inköp?
Kan inte bara välja ett, vi har köpt bil, förlovningsringar, trädgårdssnigeln Ralph och en underbar rosa lampa bl.a.
Vad spenderade du mest pengar på?
Loppisfynd och second hand-grejer
Vad gjorde dig riktigt glad?
Grefvens brorsdöttrar som gav mig egengjorda halsband för att jag skadat foten
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Stukade foten i somras och annars har jag väl inte mått så bra nu under hösten...
Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Håkan Hellström, P!nk, Black Eyed Peas m.fl.
Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Jag har haft mina upp och ner det här året också - men återogen så överlever man det mesta :-)
Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Böcker, fortbildning, träning och matlagning
Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att må dåligt
Hur var din julafton?
Mysig och full med julklappar, barn och dans
Blev du kär?
Var det redan innan men var lika nykär hela året
Vilket program har varit det bästa på tv?
The Big Bang Theory och Community
Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej
Vilken var den bästa boken du läst under året?
Flickan från ovan och Hundraåringen...
Vilken var din största musikaliska upptäckt? Regina Spektor var en ny upptäckt
Önskade du dig något som du fick?
Jag fick allt jag önskade mig och lite till
Önskade du dig något som du inte fick?
Pengar för min sjukskrivning
Vilken var årets bästa film?
Disneyfilmen Up - så fin!
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade, fikade med Miss KYD, åt mat och såg på film med Grefven
Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Familj och vänner
Hur skulle du beskriva din klädstil? "Billig" - dvs 90% av mina kläder är köpta på second hand :p
Vad fick dig att må bra?
Grefven, vänner, familj och roliga tv-serier
Vilken kändis var du mest sugen på?
Hrm... Ingen jag kan komma på
Vem saknade du? Ida, vi har inte träffats så mycket som vi velat
Vilken var din bästa månad?
Vet inte, alla har haft sin för- och nackdelar
Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Förmodligen
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska gifta mig 2011 - kommer inte ha tid att må dåligt då :-)

2 kommentarer: