tisdag 28 december 2010

Där fick man så man teg (eller grät)

God fortsättning på er. Trist fortsättning på mig.

Försäkringskassan tycker inte att jag ska få några pengar, enligt dem har jag inte alls varit dålig, pyttsan, kunde väl visst jobbat - lite tårar och panikångest har väl ingen dött av. Hade jag däremot velat dö så hade jag nog fått pengar. Intressant...

Men men. Jag försöker se guldkanten. Det finns ju faktiskt något fint i det hela.

Hellre fattig och utvilad än rik och självmordsbenägen.

P.s. Nudlar på bröllop är det nya rosa - bara så ni vet. D.s.

8 kommentarer:

  1. Dumma de. Men du behövde vila. Man får försöka tänka att pengar inte är allt (fast åh vad det kan vara svårt ibland). Kram!

    SvaraRadera
  2. Be raraste doktorn om kompletterande intyg och överklaga... Försäkringskassan suger. Faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Suraste surast. Det är ju inte direkt för nöjes skull som du inte kunnat jobba... Men jag håller med Spader. Överklaga beslutet och beskriv supersupernoga och ingående till FK varför du inte kunnat jobba. En av mina arbetskamrater är rehabansvarig och har jobbat på FK, och han säger att det är jätteviktigt att man gör det. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Du säger något väldigt vettigt där om vila och pengar, Jag har flera gånger tänkt nåt liknande...
    och så får man tycka vad man vill om försäkringskassan sen, jäkligt tråkigt - hoppas det löser sig ändå.

    Men det som inte dödar det härdar (har jag hört). På't igen, nu med ny energi!

    SvaraRadera
  5. Men vad fasen? Om din läkare sjukskrev dig, så var du väl just... sjuk?

    Stryk ska de ha! Stor kram!

    SvaraRadera
  6. FK borde äta mögel från leverpastej, slicka smuts från grådaskiga snöhögar, sätta sig i noshörningsavföring, bada i bassängerna på Ryaverket och slicka spyor från glovet på krogarnas herrtoaletter!

    SvaraRadera
  7. Missy: Pengar är inte allt och vi behöver inte direkt bli hemlösa. Tur att Grefven har två jobb :p

    Lady T: Dumt indeed.

    Spader: Grefven har tagit över och skäller på folk till höger och vänster.

    Karro: Tack för tipset, Grefven is on the case.

    Tesa: I'll be back.

    Jo: Man kan tycka det, men samtidigt är det ju trevligt att veta att man inte är sjuk i huvudet...(fastän man gråter hela tiden till allt)

    Liggandestolen: Intressanta straff...

    SvaraRadera