torsdag 26 augusti 2010

Aaaaarrrrggggghhhh!

Seriöst, hur svårt ska det vara att få lämna tillbaka ett par skor som har en spik kvar i sulan? Nu har jag varit inne två gånger med skorna och affären envisas med att skicka dem till skomakaren istället för att bara erbjuda mig pengarna tillbaka. Hallå!?! De har haft en spik i sig från när de tillverkades! JAG HAR ETT HÅL I FOTEN!!! De lämnades in för lagning och kom tillbaka med spiken nedböjd eller liknande. Inte bekvämt. Jag går tillbaka och säger "pengarna tillbaka nu tack, vill inte ha skorna" men nej då, då ska de skicka dem till skomakaren igen.

Hur svårt kan det vara? Vill de behålla sina kunder kan de ju vara lite mer tillmötesgående...

Update: "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Konsumentverket

6 kommentarer:

  1. du har rätt att få pengarna tillbaka inom ett halvår om jag inte missminner mig - kolla upp det och gå tillbaka vetja!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Ladyn ovan. Jag kan följa med och bitcha lite ;-)

    SvaraRadera
  3. Thirty: Ska kolla upp det, tack!

    Missy: Ska bitcha som en galning om de inte ger sig nu.

    SvaraRadera
  4. Alternativt peta upp spiken och kapa den sen en bit ner i materialet med dremeln?

    SvaraRadera
  5. Jag är reklamationsdrottning. Hojta om du behöver hjälp.Kram

    SvaraRadera