fredag 18 juni 2010

Mord på slottet

Grefven ville ta med mig till sitt andra jobb, det där på slottet. Han valde att ta dit mig ikväll. Då det skulle spelas "mordmiddag". Jag kom in i ett rum fullt av folk jag aldrig träffat, fick mig en roll och fick sedan veta att den roll jag ska spela är en framåtdriven, utåtriktad mäklare som lurar, mutar och utpressar sin väg framåt. Hon skulle också börja middagen med att hålla tal.

Kul.

Jag må vara lärare men jag hatar att tala inför folk jag inte känner. Jag skakar av nervositet. Helt sjukt då detta är något jag jobbar med att lära ut till mina elever...

Anyway, jag överlevde en kul kväll, höll "fantastiska" tal och drack massvis med gott vin.

2 kommentarer:

  1. Men vad var det för nåt? Lät ju jättekul! (även om jag är en urdålig "skådis")

    SvaraRadera