onsdag 27 januari 2010

Detta är ingen pointsblogg...

Mitt i all stress så bestämde någon att jag skulle börja räkna points (jag måste ned i vikt så jag och Grefven får plats i hans lilla etta).

Jag smygstartade igår men det var lite svårt eftersom jag inte hade någon pointsbok och därför inte visste "vad jag åt". Idag har jag en bok. Jag åt för mycket igår (big surprise...) så idag börjar jag på riktigt. Klockan är dock 11.27 och jag är redan uppe i 13 points idag. Jag ska äta 22. Jag ska på aw ikväll. Något säger mig att den här matematiken inte kommer gå ihop idag heller...

6 kommentarer:

  1. Det verkar inte helt enkelt det där med VVs points. Jag testade Viktklubb ett tag och det funkade hyfsat så länge man bara åt man man hade lagat själv typ.. Eller färdig mat. Äta på restaurang funkade inte alls.
    Jag håller tummarna för att du klarar det bättre än jag gjorde :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska också gå ned. Mååånga kilon som jag släpar på i onödan tycker jag.
    Några points tänker jag dock inte räkna, var precis som Jo med i viktklubb ett tag och det funkade fint men sen sket det sig...

    Det får dock inte gå ett helt år till nu innan jag gör nåt åt det här.

    Önskar dig (och mig själv) lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Nej usch sånt där är så jobbigt. Jag har testat det men det sprack hela tiden då jag inte vill planera allt mitt mattintag i förväg. Jag kör på devisen äta med måtta och röra på sig. Inget annat håller i längden.

    SvaraRadera
  4. Du får räkna hur du vill -det är väl ändå inte matte som du undervisar i... Lycka till med vikten om det är målet...

    Annars tyckte inte jag att det såg ut att vara nödvändigt, men är lägenheterna små så är de!

    SvaraRadera
  5. Jo: Än så länge funkar det - det gäller "bara" att planera sina måltider

    Tesa: Jag håller tummarna för oss båda :-)

    Johanna: Jag började med det här för att lära mig äta måttligt, kommer nog inte följa slaviskt hela tiden.

    Spader: Du är snäll du :-)

    Miss KYD: Tack för hjälp och sporrning!

    SvaraRadera