söndag 26 april 2009

Finns det ett mönster här?

Eurotrash har vaknat till lite och listade de böcker hon läser nu, inte kan jag vara sämre...

Ligger på bordet:
* Långsamhetens lov - Owe Wikström*
* How to talk about books you haven't read - Pierre Bayard**
* Magistern - Frank McCourt***

Sedan finns det ju några miljoner böcker till jag skulle vilja läsa men jag valde för enkelhetens skull endast de jag har hemma.

Gör den du med om du vill.


* Läste halva när jag var inne i en stress/depperiod men när jag väl kom ur perioden orkade jag inte läsa om boken. När jag nu ska läsa den får jag nog börja om...
** Boken verkar ju jättecool! Köpte den till jobbet men har inte tagit mig för att läsa den ännu.
*** Fick låna den för något/några (?) år sedan av en lärarkompis men jag orkade inte ta mig förbi förordet. Behöver nog ge den en chans till.

2 kommentarer:

  1. "Magistern" av Frank McCourt har jag läst, fast på engelska. Den var bra har jag för mig fast inte så bra som hans tidigare böcker.

    Är nyfiken på den andra boken i din lista. Du får väl berätta om den var värd att läsa sen när du har läst den. :)

    SvaraRadera