söndag 6 juli 2008

Fredag bra - lördag mindre bra

Jag var glad i fredags. Vi åt god mat, drack bubbel, pratade om allt och lite till och gick ut för att ha kul och dansa. Och vi gick ut. Vi hade kul. Vi dansade så jag behöver knappt träna på ett år framöver. Och jag var rätt glad. Försökte spana på allt manligt som fanns att erbjudas. Tyvärr var det mesta brats med back-slick. Upptäckte också, till Syrrans förtret, att jag mestadels fastnar för diskplockarna när jag väl är ute. Hon påpekade att de oftast är typ 12 år gamla*. Jag påpekade att de är de enda som är nyktra. Jag har lite svårt för fulla killar. Och tjejer.

Iaf, vi dansade tills jag inte orkade mer och gick och satte mig på terassen och mumsade isbitar. Efter en stund dök resten av flickorna upp med ett släp av pojkar. Syrran hade fått ragg. En jättesöt och charmig grabb vars kompis jag faktiskt hade spanat in lite under kvällen. Det blev Burger King och sedan hem till Syrran där det skulle sovas (jag hade lånat ut min lägenhet till lite Springsteen-fans över natten). Låt mig säga så här: Golv är inte till att sovas på. Som "tur" är skulle flickorna iväg tidigt på morgonen igen så efter typ 3-4 timmar (jag sov väl ca 10 min) var det dags att åka hemåt. Jag spenderade sedan lördagen till sängs och gick inte upp förrän runt 16-tiden.

Under den vakna kvällen på lördagen hann jag dock åka ned i tår-träsket igen (tänker skylla på att jag var trött) en stund. Ringde mamma och fick en mild ångestattack under tiden. Hon berättade att det är normalt för min del - vi har psykiska sjukdomar i släkten och jag kan klara mig om jag bara vet hur jag ska ta mig igenom dem. Hurra.

Idag ska jag se till att vara ångestattackfri, tårfri och jag ska packa och handla inför Dublin. Imorgon åker jag och jag ska ha jävligt roligt. Så det så.


* Möjligtvis en liiiiten underdrift - tror de är äldre än 12 egentligen ;p

3 kommentarer:

  1. "Ringde mamma och fick en mild ångestattack under tiden."
    Okej....

    Annars låter det ju som du haft en bra fredag iallafall. :-) Fick du inget nummer från syrrans raggs kompis som du spanat in?

    Var ju på det bröllopet igår, gick väldans bra, iallafall i slutet, under middagen var det tveksamt. Men sen blev det väldigt kul när folk börja röra på sig och så. Steg dessutom upp på dansgolvet 4gånger dessutom!(imponerande för mig) Var även en fin tjej(nog snyggast på bröllopet) som jobbade med musiken, som jag faktiskt vågade bjuda upp under sista låten(vals). ;-) Hon och hennes kompanjon satt bara o kollade bandet(dom var väl managers eller något). Jag frågade dock aldrig om nummer, men kollade upp henne idag, 33år och gift, så var ju tur att jag inte frågade. :-P

    Berättade precis detta för en kompis, och hon sa ungefär som din syster, men åt andra hållet. Att jag inriktar mig på MILFs(Mother I Like to Fuck), det kanske stämmer. Är väl mer 30-35åringar som jag spanar in. :-P Var ett par fina såna på bröllopet. Körde även vals med bruden(kusin), väldigt stolt över det. :-)

    Ha kul i Dublin, så får vi hoppas på att du har MYCKET skvaller, idioti och upptåg att berätta i bloggen när du kommer tillbaks. :-)

    Förresten..
    Jag är 22, du är 28.. Om du tänder på yngre o jag äldre.. Hey! hehe.

    SvaraRadera
  2. Ha det så trevligt gumman.
    Hakuna matata.
    Gör att man blir glaa..
    Finns inga bekymmer.
    Man blir lycklig var da,

    SvaraRadera
  3. Anonym: Du får snart starta en egen blogg ju så mycket som du har att säga ;p Jag blev erbjuden numret till spanet men eftersom jag inte själv pratat med honom kändes det lite konstigt...

    Kul att höra att bröllopet gick bra, mycket imponerad över att du dansade! Att gilla MILFs är inget fel i, jag fick en gång höra av en elev att jag var en TILF (Teacher I'd Like to Fuck) - trevligt trevligt. Du och jag hade nog varit en oslagbar kombination - men vi får hålla det till drömmarnas nivå...

    Johanna: Du har helt rätt. Kram på dig!

    SvaraRadera