lördag 9 februari 2008

Miss Dalmatin?

Jag börjar misstänka att Dalmatin är en fyrfotad version av Miss E. Hon sover hur mycket som helst och var som helst, hon är riktigt sällskapssjuk och vill kramas och gosa hela tiden och hon är totalt ointresserad av andra människor och hundar (vilket märktes tydligt idag när en valp kom fram för att nosa och Dalmatin bara gick därifrån helt uttråkad). Vi var ute på en riktigt skön långpromenad imorse och jag insåg helt plötsligt att det borde man ju göra även utan hund. Upptäckte nya ställen av mitt område, stod uppe på en kulle och bara lyssnade på alla ljud runtom. Betydligt bättre än att bara ligga i soffan som man annars brukar göra.

Nu ska jag ta och läsa lite, sedan blir det lite lätt lunch och en promenad och sedan ska jag iväg och köra lite spinning. Det här kan bli ett riktigt effektivt lov...

2 kommentarer:

  1. Låter ju som en riktigt mysig vovve!:) Underbart med långa promenader, vilket det ofta blir när man har hund med sig... Mina föräldrar har hund och det är jättemysigt att låna honom och ge sig ut i skogen och bara gå där och njuta! Ha en fin lördag. Kollar du och hunden på melodifestivalen ikväll eller?:)

    SvaraRadera
  2. Mia: Jag hoppas bli så inspirerad att jag börjar promenera oftare även utan hunden sedan. Hoppas ni får en trevlig lördag också - men det gissar jag att ni får. Jag och Dalmatin kommer dock inte att kolla melodifestivalen - inte min grej. Tror jag ska hyra film istället och mysa i soffan till det.

    SvaraRadera