tisdag 22 januari 2008

6.42 - är det en psalm?

Kl. 6.42 sitter jag på x2000 till Stockholm imorgon. Jag gissar på förljande scenario:

6.44 Sätter på mp3n på hög volym
6.50 Visar biljett
6.51 Somnar
7.23 Dreglar på kollegas axel
7.59 Vaknar till pga aggressiv låt i mp3n
8.00 Somnar om
8.37 Vaknar till med nackont och rullar mig åt andra hållet
9.30 Vaknar med ännu stelare nacke och går på toa
9.31 Får en chock av spegelbilden och drar i panikbromsen
9.50 Kliver av tåget nysminkad och fräsch som en nyponros

Runt 17 är det hemresa. Gissar på restaurangvagnen, rusbara drycker och dåliga skämt.

4 kommentarer:

  1. om du tror att jag kommer bistå med dåliga skämt så tror jag att dom flesta tog slut i fredags =)
    i övrigt så verkar du ha planerat det hela väldigt detaljerat.

    SvaraRadera
  2. Får hålla med programmeran. Du kan verka ha väldigt bra ordning o planering. :-P

    SvaraRadera
  3. Vad har du för musik i din mp3-spelare just nu?

    SvaraRadera
  4. Programmeraren: Som att dina skämta kan ta slut... Jag vet att du lagrar på dem ju.

    Anonym: Man känner väl sig själv :-)

    Lilla duktig: Amy Winehouse skivor med lite andra låtar emellan för att få lite omväxling. Den aggressiva låten jag syftade på är 30 seconds to Mars - "The Kill" - en så grymt bra låt!

    SvaraRadera